Vien pirms dažām stundām ir beigusies Twitter aktīvistu konference – t.s. Tweetup02, kas šogad ar NOKIA atbalstu norisinājās Vecrīgas restorānā KID. Lūk, neliels atskatiņš.
Neaizraušos ar garu stāstīšanu par to, kas ir bildēs redzamie ļaudis – lielākā daļa no Jums to zina tāpat, bet citiem nemaz nav varbūt jāzina, hehe. Gan jau ar laiku kaut kā paši, esmu tam šobrīd pārāk miegains.
Šādai it kā slepenībai ir arī papildus iemesls – nākamajos kadros redzamie ļautiņi ne par ko negribēja atzīt savu pat niecīgāko interesi par NOKIA produktiem; tamdēļ tad izliksimies arī mēs, ka nemaz nezinām, kas tie tādi.
Bez šaubām, ir teju neiespējami nepieminēt pašu galveno konferences cilvēku – Artūru Medni. Paldies Tev, Artūr, par šo interesanto un, galvenais, noderīgo pasākumu! Kad ieraugi to visu baru, vien tad pa īstam saproti, ka ir vērts strādāt Twitter – un analizējot apzinies arī šī procesa reālo jēgu.
Protams, Artūrs Latvijas virtuālajā vidē ir dažādi vērtēta persona; arī uz viņa runu konferences atklāšanas gaitā cilvēki reaģēja visai dažādi.
Taču Artūrs nebūt nemulsa un ātri vien stādīja priekšā pirmo konferences garrunu teicēju – “Latvijas visās nozīmēs lielāko blogeri” Miku Latvi.
Daļa publikas gan nekādi nespēja pievērsties runātājiem, jo pie pretējās sienas lielā ekrānā varēja vērot hokeja spēles translāciju. Tomēr organizātori to atrisināja, pie tam brutālā un radikālā veidā, kam sekas un reakcija tūdaļ pat bija lasāma uz lielā ekrāna (skat. pēdējo rindu).
Nākamo cilvēku gan vēlos īpaši izcelt – Twitter padarīja šo vīru par īstu pasaules mēroga slavenību. Jūs taču arī esat dzirdējuši par Jāni Krūmu, kurš pirms kāda laba laiciņa pirmais paspēja ievietot internetā lidmašīnas avārijas foto Hudzonas upē? Konferencē Jānis dalījās ar klausītājiem iespaidos, kā arī apcerējumos par pēkšņas popularitātes iegūšanas iespējām internetā un tās plusiem un mīnusiem.
Kā nākamais runātājs rindā bija paredzēts Māris Reliņš, taču viņam gadījās misēklis ar sagatavoto prezentāciju, kā rezultātā konference vispirms nedaudz iekavējās, bet pēc tam organizātori bija spiesti mainīt uzstāšanās kārtību.
Par šo Māris vis priecīgs nebija un brīdī, kad tomēr tika pie runāšanas, pasāka raidīt publikā dažādas zīmes, it kā skrāpētu un plosītu kādu neredzamu ienaidnieku.
Jāteic gan, vēlāk traki satrūkos, ka te darīšana varētu būt ar kādu agresīvu sektu – jo šie paši žesti parādījās arī, piemēram, Zigurda Zaķa uzvedībā.
Pēc lektoru prezentācijām dalībniekiem tika piedāvāti nelieli jaunā NOKIA tālruņa, kā arī dažādu Twitter fīču apskati, bet vēl pēc brīža notika minikonkurss par dažādām idejām, kas būtu saistāmas ar Twitter darbību. Par uzvarētāju žūrija atzina kādu man (pagaidām) nezināmu Edgaru, kurš ierosināja Twitter sajūgt ar signalizāciju tādā veidā, ka ielaušanās gadījumā par to ziņu saņem tuvākie draugi un kaimiņi, kuri tāpat lieto Twitter.
Man gan šai sakarā tūdaļ ienāca prātā divi papildinājumi. Pirmkārt, vēl pavisam nesen Rīgas pašvaldības policijas pārstāvji kādā intervijā lielījās, ka nu arī viņiem esot Twitter konts. Domājams, signalizācijas piejūgšana tieši šim kontam dotu daudz vairāk labuma – ja attiecīgās ziņas saņemtu nevis ar savām lietām aizņemti kaimiņi, bet gan policijas operatīvie darbinieki. Otrkārt, Edgaram varētu būt noderīgi šai sakarā sazināties ar Latvijā darbojošos organizāciju “Kaimiņu drošība” (kuru vada kādreizējais Rīgas domes Drošības un kārtības komitejas priekšsēdētājs, Latvijā pazīstamais kriminoloģijas doktors Andrejs Vilks) – domājams, viņus šī ideja varētu ieinteresēt.
Ar šo tad nu pasākuma oficiālā daļa bija galā, un drīz sākās āfterpārtijs. Jau pašā sākumā kadrā notvēru kādu lielisku mirkli, kas ilustrē to, ka “samērīšanās” ar kaut ko eksistē visās paaudzēs un sociālajos slāņos, tomēr garīgi nobriedušus cilvēkus šajā procesā simbolizē pavisam atšķirīgu, nopietnu objektu izvēle.
Žūrijas pārstāvji pa to laiku pastāstīja par to, kā un kāpēc izvēlējušies ideju konkursa uzvarētāju…
…pateicās pasākuma galvenajam sponsoram…
…jo īpaši Mednis bija sajūsmā par sponsora dāvātajiem krekliņiem, hehe.
Taču, tieši ar šo mirkli sākot, es tālāk neko vis nevarēšu Jums vēstīt – jo paģēroši iezvanījās iekšējais pulkstenis, kas lika man doties mājup. Piebildīšu vien – no manis paldies sponsoram par grauzdētajām siermaizītēm, hehe. Būtu tā iespēja – tobrīd labprāt pāris šķīvjus ar tādām būtu apēdis.
Uz tikšanos nākamajos pasākumos!
@arturs šitās redzēji? http://whiterabbit.lv/2009/09/25/tweetup02/ (nav, nav smukas, toties fun)
@ievakn http://whiterabbit.lv/2009/09/25/tweetup02/
re, vēl bildes no #tweetup02 by || RT @whiterabbit_lv http://bit.ly/imkgp un @AnsisEgle http://bit.ly/4lTV0
Pingback: Twitter Trackbacks for Tweetup02 [whiterabbit.lv] on Topsy.com
@_the1_ http://whiterabbit.lv/2009/09/25/tweetup02/
@Jurijs_L http://whiterabbit.lv/2009/09/25/tweetup02/
@archijs http://whiterabbit.lv/2009/09/25/tweetup02/ labais!
Šitais pat nav tematisks tusiņš. Realitātē mārketinga pasākums, kurā reklamē trubu un paši savā vidē slavina čivināšanu :D A nafig? Twitter dienas skaitītas, kad meklētāji sāks to spamu ignorēt. Un to sāks darīt. Lai cik gudri būtu argumenti parastam mirstīgam tas stuff nav vajadzīgs. Twitter vide ir reklāmas spams un neirozes slimnieki. Pasākumā bija slavenības? Jebšu tikai kaut kādā mērā atpazīstamības ;) Twitter aizmirsts vecais ar labu reklāmu. Šon ar caur skrēju vēl vienam pasākuma apgarotajam – salīdzināja šo čatu ar e-pastu. Murgā. Es saprotu mārketinga guru jāsmērē šī ideja, lai pārdotos. Savukārt citiem? Kāpēc?
Ja nebūtu rakstīts tavā blogā es pat nekomentētu.
Ar cieņu,
visdrīzāk pēc Jūs domām man jāsaka tipiskais latvietis
Grūti būs atbildēt tev, Marek, jo (kas arī tavā komentārā atklāti izpaužas) klāt tu nebiji un, par ko runā, nemaz nezini… Twitter reālā vide ir oficiālie mediji un pilsoniskās žurnalistikas adepti, kā arī reālie jaunās paaudzes trendmeikeri, kuru ignorēt no skeptiķa pozīcijām ir diezgan, hm, ne-prātīgi.
Nu, nu pilsoniskās žurnālistikas adepi jeb publicētās informācijas plūsmas darboņi. Pa lielam svars ir mērķgrupai un fokusēšanos uz to. Pa lielam nevienam izņemot Jūs pašus nevienam citam Jūs neinteresējat. Paši strādājat uz sevi.
Jeb tiešāk, es lasu tavu blogu dēļ kino faktiem. Burzmiņš ar reklamēšanos man nav vajadzīgs un uzskatu nevietā? Labi tu bļauj tavs blogs daru ko gribu ;) Tomēr tev nav vienalga, jo tas ir publisks.
Es saprotu par ko tu runā. Ignorēt jau šobrīd var. Da te kaut kur viens no “guru” jau izteicās, otrreiz tas numurs nedarbojas jebšu pakaļskrējējiem zaudēts laiks un nauda.
Viens eksperiments. Publicē Twitterī un iekš Digg. Kas ir spēcīgāks kanāls? Un vēl varu minēt virkne piemēru.
Un tavs komentārs izpaudās pēc nozombēta auna. Mednis vismaz desmaizei ar to pelna, a Jūs izniekojat savu brīvo laiku :D
Tu toties, cik atceros, nepelni vispār neko un nekur. Ir tāds teiciens – ja gribi kaut ko, kā tev nekad nav bijis, sāc darīt to, ko nekad neesi darījis. Padomā par to :)
Džeri – tu gribi pelnīt ar twitteru? Cik zinu tagad būs topa lieta Google adword neatkarīgais konsultans. Steidz pārprofilēties.
Nja, tas, ka tas bij mārketinga pasākums, tas jau skaidrāks par skaidru, bet jautājums kuru es uzdevu jau pirms šī pasākuma un pasākuma laikā bija sekojošs: Vai idejas uzvarētājs, būs vajadzīgais vai tomēr kreatīvākais cilvēks?
Ideja par to kaimiņa apzagšanas twīterošanu ir absurds, pirmkārt, man jau ir jākonstatē fakts, ka kaimiņa dzīvoklis tiek apzagts, kā es to varu konstatēt? Un kā es zinu kāds ir kaimiņa niks twiterī, pilnīgs bulšits, ja to salīdzināja ar to SMS apsardzes servisu, tur vismaz apsardze ierodās, lai arī pēc 5 minūtēm bet tomēr ierodās, kas tad te notiks visi twiter lietotāji pametīs savus ofisus vai majas un skries glābt to kuru šobrīd apzog? Bija pietiekami daudz interesantu ideju, un galu galā uzvarētāju vajadzēja noteikt klātesošajiem vienkārši nobalsojot:) tehniski izdarāms bija vienkārši, bet nē, t nedrīkstēja nostrādāt da jebkādas varbūtības un mistiskā veidā vinnē ideja kura ir metama ār, jo dzīvē tā nekad netiks realizēta un nav realizējama:):):):) Metiet man akmeni, ja tā nav.
Un interesanti ir tas, ka vinnētājs jau bija šīs NOKIAS testētājs un apskatnieks, respektīvi vai nu cilvēks kurš ir tuvs vai nu Artūram vai NOKIA, ja tā nav tad ļoti atvainojos.
Kā gan vēl ir izskaidrojams fakts, ka cilvēki no malas prezentācijā tiek ignorēti un pat tiek vienkārši sakot pasūtīti, bet savējie var arī uzstāties pat 2x un to idejas tiek analizētas no žūrijas komisijas puses:):):) Ļoti cienu atsevišķus cilvēkus kuri atradās žūrijā, bet nu šobrīd domas mainām :) PEACE
tweetup02 apskats, un ļoti sakarīgs tā apraksts ja kāds palaida garām: http://whiterabbit.lv/2009/09/25/tweetup02/
Pingback: Twitted by miskaagris
Gati, tev “visi maajaas”???
Es īsti nesaprotu to sajūsmu par šo pasākumu, jo īpaši to, kas par prezentācijām. Onkulis pastāstīja, ka twitter šobrīd ir ļoti populārs. Oh, really? Kāds to nebija zinājis? Igors pastāstīja, ka viņš ir twitterī un ka viņam ir dažpadsmit sekotāji un ratio. Nu un? Kādu tas interesē? Reliņš pastaipīja savu staipāmo un pastāstīja, cik forši ir samērīties. Nu jā, Krūmu redzējām dzīvu. Un? Kas ir tas pienesumus vai papildus vērtība, kas bija šajās prezentācijās? Tukša, nevērtīga pašapliecināšanās.
Vienīgais patiesi vērtīgais runātājs bija Zigurds Zaķis, un visu cieņu viņam.
Plus – klasiskais Medņa izpildījums labākajās Medņa tradīcijās – mārketings sev, mārketings savam pasākumam un vēlreiz mārketings sev. Viņš reklamēja, ka būs izcili runātāji jau kādas nedēļas pirms tam. Izrādās, Krūmu uzrunāja 2 stundas prims uzstāšanās, Reliņu otrdien, Zaķi pirms dažām dienām. Visas tās aproces, pieteikšanās, kodi, dalījumi – viens vienīgs mārketings. Sev.
Protams, tikšanās kā tikšanās ir atbalstāma lieta. Un, protams, labi, ka sociālo mediju tēmas tiek kustinātas arī Latvijā. Bet nu tas izpildījums, tas man patiesi šķebina.
Kāda jēga no šī twitera? Es esmu nūģīgs jaunietis, tāpēc nezinu, un neizprotu šī, pat nezinu, kā to pareizi definēt,twittera jēgu. Bet labprāt to uzzinātu.
Pingback: Twitter lietas