Reklāmas rīmu nakts 2009

Temats, protams, savu aktualitāti jau ir zaudējis, iepriekšējo dienu un nakšu cītīgā mācīšanās darījusi savu un bloga aspektā esmu slinkojis – tomēr sagribējās par to uzrakstīt. Tātad, par ikgadējo reklāmas nozares adeptu pulcēšanos, kas norisinājās Kongresu namā šī gada 17. aprīlī.

Jāsaka uzreiz, organizatori zaudēja diezgan daudz, neuzstādot vestibilā kādu lielāku TV ekrānu – uz pasākuma pirmo daļu ieradās ļoti maz apmeklētāju, liela daļa ļaužu kaut kur bāros un krogos vēroja, kā latvji plosās hokeja laukumā. Patiesās tautas masas ieradās tikai ar krietnu nokavēšanos. Protams, no šī ieraksta tūdaļ var secināt, ka es nekāds dižais hokeja fans vis neesmu, ja jau tur tā puslīdz vientuļi pastaigājos… Un pļāpājos ar improvizācijas teātra zvaigzni Kozmenu, kurš, dzelžainu ģīmi saviebis, pašvaldības policista formā piekasījās apmeklētājiem par dzeršanu un dāļāja soda kvītis (ar kāda dzeltena laikraksta reklāmu).

Manuprāt, kopumā pasākums (ārpus reklāmu demonstrācijām) šoreiz bija padevies krietni garlaicīgāks kā citās reizēs. Taču varbūt tas ir tikai mans spriedums, jo bija krietns krājums apstākļu, kas varēja radīt negācijas manās domās – tāpēc nekavēsimies pie tā. Ja nu vienīgi vēlāk, komentāros – ja paši būsiet tur bijuši un Jums būs kāds viedoklis.

Reklāmu blokos šoreiz bija manāms uzsvars uz sociālo reklāmu – un divas populārākās tēmas likās esam AIDS un apbedīšanas biroju pakalpojumi. Taču atradās arī kāds lērums manis tik iecienīto kreatīvo gabalu, kas izmanto cilvēku humora izjūtu un nereti kļūst arī par vīrusu reklāmām.

Pozitīvs aspekts, kas pasākuma otrajā daļā uzlaboja garastāvokli, bija kādas interesantas pretējā dzimuma pārstāves iepazīšana (jā, pusmūža krīzes apstākļos šādas parādības jau sāk pārlieku ietekmēt). Tāds mazs, seksīgs lācītis ar lielām acīm. Acīmredzot, būs man aizķēries kāds īpašs fetišs no bērnu dienās lasītajām grāmatiņām ar Margaritas Stārastes ilustrācijām. Tā jauki papļāpājām; vēlāk gan izrādījās, ka meitene ir ar manējo (twitter) konkurējošas politiskās partijas atbalstītāja un laulāties mēs tāpēc nevaram – taču emocionāli tobrīd man tas noderēja, liekot aizmirst, piemēram, nākamajā rītā apmeklējamos augstskolas eksāmenus. Jāsaka gan, vēlāk es vienu no tiem nogulēju un uz otro paspēju, kā mēdz teikt, “ar nagiem”.

Ja reiz atgriežamies pie reklāmām – acīmredzot, lai tās krietni izanalizētu, te būtu jāpublicē teju visus pasākumā demonstrētos videofragmentus. Un to, kā jau nojaušat, es nedarīšu vis. Ja nu vienīgi pārīti, kas pašam visvairāk patikuši. Bet citādi derētu pieminēt gan norvēģu veikumu, reklamējot Audi 4 Quattro (mazie vīrusiņi ar suni, kas skrien pakaļ mašīnai – sīkveli, katrā nākamajā no kuriem humora veidā parādīta suņa iepriekšējā pieredze), tāpat Toyota Corola reklāmas (piemēram, mazā meitene, kas kāpj svešās mašīnās – jo Corola taču ir mašīna, ar kuru lepoties; tāpat arī reklāma “Spoguļefekts”), Fiat (resna sieviete bēg no skaistuma salona un ielec pa lūku braucošā auto – reklāmas līnija “Fiat ir lielākās jumta lūkas”), Durex (darba piedāvājumu kampaņa) – un tādā garā. Taču tas viss noderēs, protams, vien tiem, kas paši bija klāt un redzēja pieminētos video uz ekrāna.

Īpaši atmiņā palikuši tikai daži klipi. Piemēram, klipu sērija “Neo Sports”. Visas nepublicēšu, taču šī viena radīs Jums izpratni par principu, kas izmantots. Citkārt tiek izmantota, piemēram, “Hostel” tipa filmu situācija u.c.

Nu, un vēl šī dikti iepatikās, lai arī pavisam vienkārša.

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *